Birovits Zsuzsa

BIROVITS ZSUZSANNA vagyok, eredetileg magyar-angol szakos tanár. 20 év után jelenleg már nem általános iskolai keretek között tanítok. Elsőtől nyolcadikig tanítottam, de az én mesém más területek felé sodort. Párkapcsolati coach és csoportvezető illetve alkotó-fejlesztő Metamorphoses meseterapeuta végzettségeket szereztem.

Olyan élethelyzetben voltam, ahol ezek a tapasztalatok és élmények kellettek ahhoz, hogy egy megrekedt állapotból tovább léphessek mind anyaként, mind társként. A mesék a mindennapi életem részei. Mesélek a kislányomnak, óvodában, iskolában és felnőtteknek. Mesélek a barátaimnak és a családomnak. Mesélek magamnak is. Néha azon kapom magam, hogy mesékből idézve lendítem át magam egy kilátástalannak tűnő helyzeten.

Boldizsár Ildikótól és a meséktől azóta is folyamatosan tanulok és nem tudok elég hálás lenni azért, hogy ők az életem részévé váltak. Az egyik legfontosabb megtapasztalásom az volt számomra, hogy nem tudok másnak adni, ha én nem vagyok jól. Ha lemerülnek az energiatartalékaink, fel kell tölteni magunkat, hogy újra képesek legyünk adni.

Azóta mottómmá vált: ,, Töltődj, hogy tölthess! ”

Jelenleg egy ilyen hely létrehozása a célom, ahol “lélekmelengetés” történik a mesék segítségével, ahol az emberek testi, lelki és szellemi harmóniájára való törekvésem kaphat szerepet. Beszélgetős, együtt gondolkodós, élőszavas mesélést hallgatós, alkotós együttléteket szeretnék tartani, mert hiszek ezek összekapcsoló erejében és az együtt töltött, magunkra szánt idő segítő formájában is.

A pedagógusok mentálhigiénéjének megőrzése, avagy ,, Töltődj, hogy tölthess! “

A workshop alkalmával másfél óra “énidőt” adnék a résztvevőknek, hogy most ők lehessenek a középpontban.

Pedagógusként és nevelőként fontos szempont a példamutatás, így emiatt is nagy szerepet kell, hogy kapjon a tanárok mentálhigiénés állapotának fejlesztése, lelki “jólléte”, mind testileg, mind lelkileg, mind szellemileg.

Azt gondolom, hogy az alkotó-fejlesztő meseterápiás foglalkozás során a testtudatosítás, a rendeződés, a ráhangolódás és az élőszavas mesehallgatás utáni próbák, feladatok mind-mind hozzásegíthetik a pedagógusokat a “jól lenni” testben és lélekben állapotának megtapasztalásához, s a bal, logikus agyfél fokozatos áthangolódása a jobb agyféltekébe pedig szintén, a hétköznapi tanítói munka során át nem élt élményekhez és megtapasztalásokhoz vezetheti őket. Ezáltal is elősegítve a felnőttek mentális egészségének megőrzését és új, másfajta gondolkodás megtapasztalását.

A mesék nem gyógyítanak, de esélyt adnak a máshogyan való megközelítésre és gondolkodásra, ami viszont alapvető a pedagógusok munkájában is. Önmaguknak is.

Alkotó-fejlesztő meseterápiás foglalkozásom után felfrissülve, a mesék példáját követve, a módszer sokszínűségének lehetőségét átszűrve saját magukon, ők is megtapasztalhatják a mesék varázslatos erejét.

A mesehősökhöz hasonlóan felismerhetik újra saját értékeiket, elgondolkodhatnak a fontossági sorrenden, saját erejük, képességük és hitük pedig új színt kapna. Segítői szerepük még árnyaltabbá válhatna.

Ezt azért is tartom fontosnak, mert ahhoz, hogy jó és hiteles segítővé váljanak, ahhoz először nekik, saját maguknak kell olyan hőssé válniuk, akiket nevelni szeretnének.

https://www.facebook.com/pg/Lélekmelengető-szalon-2053515988292669/about/