Nos,
hogyan lehet kezdeni egy Meseterápia Konferenciára való
bemutatkozást:
Hol volt, hol nem volt, volt egyszer egy ibafai
– no, nem papnak -, hanem egy agronómusnak egy picinyke leánya,
akit táltos paripája vagy Pannónia motorkerékpárja nyergébe
pattintva elrepítette héthatáron át és még azon is túl. A
piciny leányka láthatta, mi szemmel látható és azt is, ami
szemnek láthatatlan… a búza sarjadását, a kisbárány
születését, a friss széna illatát, a napfény simogatását, a
szél cirógatását… érezhette és megélhette. A „világjáró”,
kalandos napok végeztével édesanyja meséinek ölelésében
hajtotta álomra fejét. Szóval csodás-mesés gyermekkora
volt.
Tarnóczay Krisztina vagyok, hétszer hét esztendős
()lettem
József napján, négyszer hét éve ()
élek házasságban Világvándora Szerencsés JánosKánnal. Két
fiú gyermekünk van, „elsőszülöttünk” az
„Óperenciás-tengeren” is túlra szerencsét próbálni indult
felnőtt huszonhét esztendős felnőtt fiatalember, „kisebbik
királyfink” tizennyolc éves érettségi előtt álló
„feltarisznyázott”, a felnőttkor előtt álló fiatalember.
Háromszor hét éve ()
a II. kerületi Budenz Általános Iskola tanítója vagyok, jelenleg
is egy művészeti profilú alsó tagozatos osztályom van. 2015 óta
a heti öt testnevelés órából a mentálhigiénés gondozás
szolgálatában egy alkotó-fejlesztő meseterápia órát és egy
relaxált, imaginatív mesehallgatással záruló jóga órát
vezetek tanítványaimnak. A mesék útmutatásai mindig is végig
kísérték, végig kísérik a mai napig egész életutamat. A
valódi VÁLTOZÁS azonban 2015-ben következett, amikor is Boldizsár
Ildikó tanítványa lettem. Életem legjobb VÁLASZTÁSA volt, hogy
a tiszta, őszinte, holisztikus szemlélettel a világra rácsodálkozó
korosztály tanítója lettem és Boldizsár Ildikó tanítványaként
kulcsokat, kódokat kaptam a mesékben rejlő erőforrások
felismeréséhez, melyek által tanítványaim és önnönmagam
segítőjévé lehettem.
Előadásomban arra szeretnék
rávilágítani, hogy – 30 éves tanítói és egy évtizedes
mentortanári tapasztalatom tükrében a neveléstudományi
diszciplínák (pszichológia, pedagógia) empirikus kutatási
eredményeihez igazodva – hogyan találhatunk kapcsolódást és
„régi-új” utakat a mesék, a metamorphoses meseterápiás
módszer segítségével a XXI. századi tanítványainkhoz, „mert
a varázsmagok bennük van” .
Workshop
keretében pedig, az első szülői értekezleten a szorongásokkal,
kétségekkel, kíváncsisággal, bizalommal, félelemmel, … vegyes
érzelmek oldására, bizalomépítésre és szövetségkötésre
hívom a szülőket az általuk és a gyermekeik általi is még
ismeretlen világba, hogy „a csillagmeréshez bátorságot és
kitartást szerezhessenek”.